Livet

 

Om du hade en chans att få vara jag
så skulle du se hur jag känner varje dag
du skulle känna all den smärta som jag bär
och alla minnen som fortfarande tär
du skulle se dom saker som jag älskar
men också all den smärta som jag hatar
du skulle se alla dom svek som bränner mig
och alla dom minnen som fortfarande sårar mig
du skulle känna hur det är att vara trasig
hur lätt det faktiskt är att bara gå sönder
hur det är att inte ha någon livslust kvar
att inte känna sig lycklig eller glad
du skulle se hur meningslöst allting är
att känna sig värdelös, ingenting värd
att känna sig som ingenting
och allt man vill är att känna sig hel igen


Om du hade en chans att få vara jag
så skulle du se hur jag har det varje dag
du skulle känna all den smärta som jag bär
att man aldrig duger och folk tar avstånd
du skulle se hur det är att ha krossat hjärta
att ha ett liv som är uppbyggt på smärta
hur lätt det är att falla dit i ett beroende
och att aldrig kunna ge ett äkta leende
du skulle se hur det är att känna sig svag
att ständigt ta emot sparkar och slag
man önskar att man vore stark
och att man hade kraften att orka kämpa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh