Graviditet

 
Tänkte skriva lite om hur graviditeten har varit för mig hittills.
Med förändringar, mående, tabletter och sånt.
 
Mående
Från v 5 till v 13 mådde jag fruktansvärt illa konstant.
Kräktes några gånger bara. Men värre med konstant illamående.
För när man spyr så känns det oftast bättre efteråt.
Gick väl ner 4 kg tror jag. Var sängliggande i 9 veckor.
Jag kunde inte göra någonting, låg bara i sängen.
Det jag kunde äta var knäckebröd, morötter och frukt.
Medicinen mot illamåendet hjälpte inte mkt alls heller.
 
Min migrän förvärrades av graviditeten så jag får det oftare och starkare attacker.
Får det minst en gång i veckan, fick citodon utskrivet som räddat mig.
Det är den bästa medicinen mot migrän!
 
Jag var ju tvungen att ändra mina psyk mediciner när jag vart gravid.
Fick sluta med en medicin som är mot mina hallucinationer.
Sen har jag bytt mina antidepressiva till en annan sort som är säkrare för barnet,
Har även fått sänka dosen på lamotrigin från 300 mg till 50 mg.
Vilket betyder att dom inte alls hjälper.
Vilket är jobbigt för mig, men jag får stå ut!
 
Sen äter jag sömntabletter, propavan. Dom fick jag fortsätta äta.
Alvedon 665 mg fick jag utskrivet mot migrän/huvudvärk.
Lergigan comp mot mitt illamående.
Pyridoxin recip mot mitt illamående.
 
Mådde väldigt dåligt psykiskt när jag bytte mina antidepressiva.
Eftersom biverkningarna var depression och självmordstankar.
Så jag hade en månad då jag var väldigt deprimerad.
 
 
Förändringar
Bristningar har jag fått på båda höfterna och lite på låren.
Jag tyckte det var väldigt jobbigt i början, mådde väldigt dåligt av det.
Började smörja mig med Bio-Oil , den funkar faktiskt!
Nu stör jag mig inte så mkt på bristningarna.
 
Mina bröst har blivit enorma, från A kupa till C kupa.
Vilket älskling uppskattar ^^ hahaha.
Men jag gillar det inte alls, jag tyckte om mina små bröst!
 
Min vikt då! Sen jag blev gravid har jag gått upp mellan 3 till 4 kg.
Det är väl normalt :P . Jag är nöjd att jag inte gått upp mer.
Jag har ju inte motionerat någonting typ.
Har ju mått så fruktansvärt dåligt.
Har simmat en gång och gått nån kort promenad nån gång.
Ska försöka komma igång med promenader igen :) .
 
Magen
Vart väldigt svullen tidigt under graviditeten.
Vilket gjorde det svårt att dölja för vänner och familj.
Var tvungen att börja med mamma byxor i v 13 .
Sjukt bekvämt ^^ . 
Det var jobbigt med magen i början men nu har jag vant mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh