Graviditeten

 
Idag går jag in i v 39 :) , det är 6 dagar kvar till kejsarsnitt.
Jag var på mitt sista möte med barnmorskan förra veckan.
Allt såg bra ut förutom mitt järnvärde, som vanligt :P .
Älskling och jag har handlat allting till lilla Roxy.
Nu är det bara att vänta!
 
 
Mående

Mitt mående förändras dag till dag.
Jag får halsbränna, mår illa, spyr, foglossning, diarré, migrän, trött, kramp.
 
 
Jag kan inte längre dricka dricka, äta massa socker, stark mat, för mkt salt.
Då får jag direkt halsbränna. Det är jobbigt!
 
Jag har gravidillamående vissa dagar.
Vilket är grymt jobbigt, då ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv.
Får flashback från början av graviditeten, det var en grymt jobbig period.
 
Jag får diarré ibland, fast det är inte så jobbigt.
Får det på kvällen en gång när det är dax eller vad man säger xD .
Det är tydligen normalt att få det i slutet av graviditeten.
Jag har spytt en gång, vet inte varför jag gjorde det :S .
Mådde sjukt illa och det kom ingenting så jag stoppa fingrarna i halsen och spydde.
Efter jag spytt så mådde jag bra igen :P .
 
Foglossningen är värre än nånsin, särskilt i blygbenet.
Det gör så ont så man gråter av smärta! 
Försöker att inte ta citodon, men ibland måste jag.
Får jävligt ont i ena höften också!
 
Migrän har jag som vanligt, minst en gång i veckan.
Vilket gör att jag måste knarka citodon, vilket gör att jag får näsblod och mitt blod tunnas ut.
Det forsar blod om jag får ett liter skit sår. 
 
Och tröttheten är väldigt jobbig, trött och ingen ork hela tiden.
Men jag försöker göra så mkt jag orkar.
Försöker att komma ut varje dag. Diska, tvätta och städa orkar jag inte varje dag.
Blir sjukt uttråkad också av att inte orka göra någonting.
 
Kramp har jag börjat få jätte mkt och ofta.
Får kramp i lår, höft, vaderna, tårna.
Jävligt jobbigt när man kissar och får kramp i låret!
 
 
 
Förändringar

Det är väl bara att magen växt sjukt mkt :P .
Känner mig så himla tung och osmidig!
Kissnödig hela tiden som vanligt.
Så ja, det är inga förändringar sen sist jag skrev.
 
 
Vikt

Min vikt är nu 75,6kg
Vilket barnmorskan sa var normalt :P .
Vikten är inget jag bryr mig om längre.
 
 
Det här här blir sista gången jag skriver om det här.
Skriver kanske en sammanfattning om graviditeten på söndag.
Lägger ut bilder på min mage genom hela graviditeten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh