MEDICINERINGEN


Jag har ju börjat äta medicin för mitt psyke eller vad man ska säga.
Och jag kommer ju må skit i 2 veckor av biverkningar och för kroppen ska vänja sig.
Biverkningarna jag fått är aptitförlust, illamående, yrsel, trötthet och ännu mer deprimerad.
Dom festa klarar inte av dom första 2 veckorna och avbryter behandingen.
Men det tänker INTE jag göra! Jag ska klara det här! :)

Medicinen jag börjat med:
Fluoxetin: Det har jag för min depression och panikångest.
Atarax: Det har jag för min oro och ångest.
Zopiklon mylan: Det har jag för mina sömnproblem alltså sömntabletter.

Eftersom jag inte längre är barn, över 18 år så får man gå till vuxenpsyk.
Jag fick tid där genom min skol läkare, gick och pratade med honom hur jag mådde.
Plus att han hade en remiss från när jag var 16 då jag var på barnpsyk.
Han skickade en remiss till vuxenpsyk så fick jag ringa och prata med dom.
Jag fick en tid och så fick jag komma dit och prata.
Dom ställde en diagnos på mig och sen fick jag komma till läkaren,
som skrev ut medicin till mig. Jag har varit rädd för att gå till psyk.
Men det är faktist inget att vara rädd för.
Det kostar ingenting heller, det börjar kosta när man är över 25 år.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh