Skolan


Som nu kanske vet så var jag sjukskriven Mars, April, Maj och Juni.
Det var för jag mådde så dåligt psykiskt.
Fick många diagnoser och in å ut från psyk.
Och nu ska jag försöka gå tillbaka till skolan igen.
Jag vet inte om jag kommer klara det.
Jag ska testa i alla fall!

Jag ska snacka med kuratorn om det finns något bättre sätt.
Fall jag kan jobba hemma, klarar inte av att vara i skolan.
Allt är på lärarnas villkor! Gör dä då, var där då, börja då, sluta då.
BLA BLA BLA! Och ja jag har koncentrationssvårigheter.
Så jag klarar inte av att allt är på deras villkor.
Och jag har sjukt svårt att sitta still, jag klarar inte dom långa lektionerna.
Jag kan inte sitta i en skolbänk i flera timmar och ta emot order.
Min hjärna och min kropp fungerar inte på det sättet.
Och det gör det inte lättare att jag lider av panikångest,
Så jag får panikattacker och måste snabbt därifrån.
Fuck skolan och deras jävla sätt att tro att alla är LIKA och lär sig på samma sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh