SISTA FÖRSÖKET


Nu har jag bestämt mig för att göra ett sista försök med mina beroenden.
Rökning, godis (socker) , chips/ostbågar/popcorn och sånt.
Jag har inte rökt på 2 hela dagar idag :) , känns skönt!
Jag har inte ätit chips och det på 1 hel dag xD .
Fast jag åt faktist lite glass idag i det fina vädret :$ .
Jag vill i alla fall sluta med allt det pågrund av alla andra egentligen xD .

Rlkningen har äskling slutat med så han säger hela tiden att jag luktar tant,
när jag har rökt altså xD . Och när jag röker så säger han:
Tänkt vad svarta dina lungor är nu. Eller:
Tänk på att det blir svårare att få barn för rökare.
Så jag blir heöt galen på det xD Så jag vill sluta med det nu.

Och det här med chips, godis och allt onyttigt jag äter VARJE dag.
Det påverkar ju förståss min älskling som blr "tvungen" att också äta det.
Och han har ju inte samma grej i kroppen som mig.
Jag har VÄDIGT svårt att gå upp i vikt, eller jag kan inte bli tjock.
Och det har ju inte han, han är ju normal så han går ju upp i vikt av det.
Och hans föräldrar tjatar på honom att allt han äter är så onyttigt.
Så jag får ju skulkänslor för det ;O .

PLUS att alt kostar en JÄVLA massa pengar xD .
Rökning: 663 kr i månaden
Chips: 240 kr i månaden
Godis: 280 kr i månaden

Ta allt det där gånger 12 = 14196 kr
OMG, tänk vad mkt pengar jag sparar på 1 år bara.
Det är helt sjukt ju ;O , nu vill jag bara sluta ännu mer!
Shoppingen har jag lyckats sluta med så det sparar jag massa på med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh