Rädd


Vid långa uppföljningar av patienter som behandlats för
depression
finner man att c:a
15% så småningom tar livet av sig.

Jag är rädd att det aldrig kommer bli bra i mitt psyke,
Att jag alltid kommer få leva med depression, panikångest, ätstörning.
Jag vill vara fri precis som ni. Jag vill kunna göra vad jag vill, när jag vill.
Det känns som att sitta i ett fängelse och jag har fått livstid.
Jag är rädd att jag ska skada mig, jag är rädd att jag ska ta mitt liv.
Jag vill inte leva såhär! Jag vågar inte dela mina känslor med dom närmaste.
Jag är rädd att alla ska lämna mig, att ingen orkar med mig,
Att jag blir ensam kvar. Jag är jobbig för att det är jobbigt för mig.
Jag önskar varje dag att jag hade det precis som du.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh