Ätstörning


Hej hej! Jag var på mit sista möte på ätstörningsenheten,
Alltså för bedömnings samtal. Så idag fick jag min diagnos:
Anorexia UNS, Lite information:
Ätstörning utan närmare specifikation (UNS) innebär att man har en klinisk ätstörning,
men utan att uppfylla de diagnostiska kriterierna för Anorexia nervosa eller Bulimia nervosa.
Ätstörning UNS är minst 3-4 gånger vanligare än Anorexia och Bulimia nervosa.
Det är en vanlig missuppfattning att Ätstörning UNS är en mindre allvarlig diagnos -
i själva verket kan alla former av ätstörning ge allvarliga medicinska och psykiatriska komplikationer
och medföra ett stort personligt lidande.

Den enda anledningen till att jag inte fick den allvarligaste Anorexia sjukdommen,
Det var för jag inte kräks upp maten och för att min vikt är stabil men väger alldeles för lite.
Det känns skönt, ska i alla fall få behandling för det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh