Mat/träning


Äntligen har jag fått lite vett i skallen.
För att hålla sin vikt eller gå ner i vikt när man väger för mkt.
(inte gå ner så man väger för lite)
Då ska man hålla sig till bebis dieten.
Alltså äta var tredje timme :) .

En typisk dag för mig när jag är hos killen:

Frukost 11:00 :
2 knäcke mackor och lite fil
Lunch 14:00 : Skuren paprika och gurka med sås på, gjord av gräddfil och chilisås,
Sen en liten skål med bacon till.
Mellanmåll 17:00 : En banan
Middag 20:00 : Makaroner, köttbullar och gurka.


Typisk dag när jag är hemma:

Frukost 11:00 :
2 knäcke mackor
Lunch 14:00 : 2 knäcke mackor
Middag 17:00 : Tonfisk lassang
Kvällen 20:00 : Lite popcorn


Sjukt bra är den "dieten" , men då ska man inte äta för mkt till lunch/middag.
Lagom portioner. Man blir aldrig sugen på någonting om man håller sig till den.

Är man godis beroende så kan man göra som mig.
Jag köpte viktväktar godis som jag hade.
Blev jag sugen tog jag 3 bitar, 7 bitar innehåller 40 kalorier.
Ätar man för mkt av det godiset så blir man lös i magen xD .
Efter några dagar var mitt sötsug borta.
Godis kan man byta ut mot frukt sallad också.
Det är ju super gott med äpple och banan!

Chips kan man byta ut mot vindruvor, nötter, dippa grönsaker eller popcorn.
Jag har börjat med att äta popcorn, det finns ju goda popcorn kryddor nu ju.

Man kan också ha en dag som man unar sig lite gott.
Kanske på Fredagar kan man ta till exempel lite chips.
Nästa vecka kan man välja att äta lite godis på Fredagen.

Sen är det det här med träning.
Promenader räcker faktiskt!
1 timme om dagen kan man gå ut och gå.
Eller så kan man ta en cykeltur.
Kondition bränner fett!
Det blir roligare om man laddar ner en tränings app.
Min tränings app heter: Sports tracker
Den visar vart du cyklat/gått, hur lång tid det tog, hur många km och kalorier.
För att det ska bli roligare att cykla eller gå så kan man lyssna på musik eller ljudbok.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh