Olika val


Borderline är psykisk cancer,
Skillnaden är om man lider av cancer får man kärlek, omtanke och stöd,
Likheterna är att båda sjukdomarna kan vara dödliga.
Tänk dig en 16 årig flicka som fått veta att hon har cancer,
Hon avlider efter 2 hårda år där varje dag varit en kamp för henne och hennes familj,
"Det är skönt för henne att lidandet äntligen är över"
Så brukar det låta efter att någon avlidit efter en lång tids sjukdom,
Har jag mindre rätt att få slut på mitt lidande för att jag är psykiskt sjuk?
Varje sekund kändes som 34 knivhögg,
Varje natt grät jag mig till sömns,
Varje minut var en kamp!
Min enda önska var att få vara lycklig...
Men det var bara början!
Skickades hit och ditt mellan psyk och behandlingshem,
20 tal piller för att klara av att existera,
Flera års självmisshandel,
År fyllda av ren smärta!
Var inte jag värd att få ett slut på lidande?
Klandra inte den som var sjuk och tog sitt liv,
Klandra dig själv OM du aldrig gjorde något för att hjälpa,
Var 6:e timme tar någon sitt liv,
1500 person dör varje år i Sverige till följd av självmord,
Varje år dör över 10 gånger så många i självmord än i trafiken,
Självmordsförsök är 10 gånger så vanligt än självmord.
Ju fler självmordsförsök ju större risk är det till ett fullbordat självmord.
Idag är jag glad att jag överlevt,
Jag har haft tur!
Men alla har inte den turen som jag har haft...
Jag kommer alltid att vara sjuk,
Och jag måste ständigt vara på min vakt efter tecken på att jag är på väg ner igen,
Och stoppa det i tid för att överleva,
Vi gör alla olika val här i livet,
Men ett val du aldrig fick göra,
Att komma till livet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
sajmoneh